pondělí 16. února 2009

Letenka a eura

Cizinci bez práce mohou od dnešního dne požádat o pomoc ČR při dobrovolném opuštění jejího území. Za odchod jim bude nabídnut balíček letenky a 500 euro. Zdá se to jako dobrý nápad, jak se zbavit nyní "nepohodlných" pracovníků. Ochránci lidských práv však bijí na poplach. Nebudeme snad nebohé cizince nutit k odchodu?
La Fichaise se tomuto problému rozhodl věnovat z jiné stránky. Nejedná se naopak o diskriminaci českých občanů? V dnešní době se na to tak někteří opravdu mohou dívat... Zeptali jsme se proto několika náhodných kolemjdoucích v malém městečku Přeslice ležícím v neprostupných šumavských hvozdech. (Redakčně upraveno)
Přemek Vyvrátil (zedník, 48 let): "Nechápu to. Copak jsme něco míň? Teď když přišla krize, tak se jich zbavujeme, a předtím jsme je sem naháněli... A co český zedník? Má se stejně blbě jak teď, tak před krizí. Předtím nám snižovali výdělky tím, že zaplnili mezeru na pracovním trhu, a teď jim dáme letenku a peníze. Nechápu... Já ji chci taky, už jsem na dovolené nebyl deset let, natož pak letadlem. Jo, to by bylo v Jugošce super."
Boris Ivanov (podnikatel, 34 let): "Plně s tím souhlasím. Moje přítelkyně je Češka, ale já mám uzbecké občanství - už jsme dlouho nebyli na návštěvě doma. Pravděpodobně prodám firmu, nechám se u známého zaměstnat (a vyhodit) a poletíme za babuškou. Za půl roku mě tu pak máte zpátky, slibuju..."

Žádné komentáře:

Okomentovat